Monday, November 15, 2010

salahkah aku?

salahkah aku jika senyuman ini kelat
aku sudah tidak bisa untuk melihat
keindahan panorama yang pelat
bikin aku sangat meluat

salahkah aku jika tindakan ini memedihkan
percayalah engkau yang memulakan
membiarkan aku terkapai sendirian
aku tahu nilai persahabatan

salahkah aku jika kau terasa
sakit pedih dengan kata-kata
bukan aku menabur dusta
bicaraku berlandas satu rasa

salahkah aku jika membenci
kerana aku mahu sendiri
jauh dari perasaan hasad dengki
yang ditaburkan tempoh hari

salahkah aku jika tiada keikhlasan
dalam tindakan seharian
aku penat dengan penipuan
aku bosan dengan kehidupan

salahkah aku untuk bersembunyi
jauh dari kesibukan duniawi
yang tidak pernah mengerti
apa itu permintaan hati

salahkah aku untuk bertanya
resah di hati perlu dibela
jika kau tidak selesa
maaflah, aku tidak sengaja

No comments:

Related Posts with Thumbnails